logistykakolejowa.pl  -  spedycja-logistyka-transport
logistykakolejowa.pl
logistykakolejowa.pl
Strona główna  Infrastruktura  Metro Warszawskie  Konferencje  Ustawy-instrukcje  Przewozy pasażerskie  Przewozy towarowe  Galeria Kolejowa  Tapety  Kontakt
logistykakolejowa.pl-   targi transpoland 2014
logistykakolejowa.pl - KOLEJNY SUKCES TARGÓW TRANS POLAND - DRUGA EDYCJA ZA NAMI
Logistykakolejowa.pl  -  Na skróty
logistykakolejowa.pl  -  regulaminy kolejowe, instrukcje pkp
logistykakolejowa.pl  -  rozklady jazdy na pkp
logistykakolejowa.pl  -  Kup bilet online, nie wychodzšc z domu!
logistykakolejowa.pl   -   Ustawy, instrukcje i regulaminy kolejowe
logistykakolejowa.pl   -   Rozkład jazdy  PKP 2015
logistykakolejowa.pl   -   Rozkład jazdy  PKP 2013
logistykakolejowa.pl  -  rozklad jazdy metra warszawa
logistykakolejowa.pl   -  rozklad jazdy skm warszawa
logistykakolejowa.pl  -  Rozklad jazdy KM - Kolej Mazowiecka
logistykakolejowa.pl   -   Rozklad jazdy Metra Warszawa
logistykakolejowa.pl   -   Rozkład jazdy SKM Warszawa
logistykakolejowa.pl   -    Rozklad jazdy KM - Kolej Mazowiecka
logistykakolejowa.pl targi pracy transportu i logistyki
Logistykakolejowa.pl   -    Terminal intermodalny na stacji Poznań - Franowo już otwarty
logistykakolejowa.pl PKP_CARGO-terminal poznan franowo juz otwarty

Terminal intermodalny na stacji Poznań – Franowo już otwarty i czeka na pierwszych klientów

Wart ponad 25 mln zł nowoczesny terminal kontenerowy w Poznaniu – Franowie 18 grudnia został oddany do użytku. Terminal to w ostatnich latach największa i najważniejsza inwestycja PKP CARGO na dynamicznie rozwijającym się rynku intermodalnym.

Obiekt powstał przy współfinansowaniu Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko i jest pierwszym etapem budowy Centrum Logistycznego na stacji Poznań Franowo.

- Uruchomienie Terminalu na stacji Poznań – Franowo jest ważnym krokiem dla rozwoju rynku intermodalnego w naszym kraju. Lista atutów tego obiektu jest bardzo długa: to nowoczesny i jeden z największych terminali w Grupie PKP CARGO, leży na szlaku komunikacyjnym Wschód-Zachód, blisko autostrady A2, blisko lotniska i wielkich centrów logistycznych zlokalizowanych w pobliżu. Nie bez znaczenia jest także siła gospodarcza regionu, możliwości jakie Wielkopolska oferuje inwestorom, a więc naszym potencjalnym klientom – mówi Adam Purwin, członek ds. finansowych PKP CARGO pełniący obowiązki prezesa.

Terminal będzie przystosowany do obsługi ładunków kontenerowych przewożonych transportem kombinowanym, m.in. kolejowym i drogowym. Będzie to największy terminal zlokalizowany w tej części kraju, wyróżniający się wielkością na tle pozostałych 7 terminali należących do Grupy PKP CARGO Logistics.

Wartość inwestycji wyniosła ok. 25 mln zł, z czego prawie 9 mln zł PKP CARGO pozyskało ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

- Terminal kontenerowy w Poznaniu – Franowie będzie zajmował powierzchnię ponad 20 tys. m2 i obsługiwać początkowo 11, a docelowo nawet do 26 tysięcy kontenerów rocznie. Istnieje możliwość jego dalszej rozbudowy w przyszłości – mówi Artur Kostowski, dyrektor Biura Nieruchomości, realizującego inwestycje.

W ramach projektu „Budowa i wyposażenie kolejowego terminala intermodalnego na stacji Poznań – Franowo – Etap 1A” powstał liczący 1570 mb układ torowy z dwoma torami załadunkowymi i wyładunkowymi oraz plac o powierzchni około 20 tys. metrów kwadratowych do składowania kontenerów. Zbudowane zostały również m.in.: droga dojazdowa, infrastruktura energetyczna, telekomunikacyjna, wodnokanalizacyjna oraz stanowisko do tankowania samojezdnych urządzeń przeładunkowych.

W ramach projektu zostały zakupione także dwa urządzenia przeładunkowe – wózki jezdne kontenerowe firmy KALMAR, które służą do przeładunku w terminalach kontenerowych, o udźwigu do 45 t, mogące przeładowywać kontenery ISO.

- Dzięki temu terminalowi będziemy mogli skrócić znacznie czas obsługi klienta i kontenerów w tym miejscu. Naszą przewagą będzie przede wszystkim możliwość świadczenia usług na naprawdę wysokim poziomie, charakteryzujących się między innymi możliwością rozładunku towaru z dalszego toru, a więc tym samym znacznie wydajniejszą obsługę klientów – zapewnił potencjalnych klientów Dyrektor Kostowski.

Inwestycję zlokalizowano na największej stacji towarowej w regionie Wielkopolski, gdzie krzyżują się niezwykle ważne linie kolejowe, obsługujące transport z portów morskich dalej do Polski i Europy południowej. Równocześnie terminal powstał przy linii nr 352 Swarzędz – Poznań Starołęka, stanowiącej obwodnicę towarową Węzła Poznańskiego, będącą częścią ciągu komunikacyjnego E 20. Są tu rozrządzane pociągi z zachodu Europy do centrum kraju i za wschodnią granicę. Stąd można też odprawiać składy towarowe m. in. do Wrocławia, Zielonej Góry, Szczecina, Bydgoszczy, Piły, Kluczborka i Warszawy oraz do granicy zachodniej państwa, do Kunowic. Franowo znajduje się na obrzeżach Poznania, niedaleko węzła Krzesiny przy autostradzie A2, łączącej Berlin przez Warszawę docelowo z naszymi wschodnimi sąsiadami.

Grupa PKP CARGO dysponuje potencjałem umożliwiającym realizowanie przewozów towarowych w oparciu o wykorzystanie optymalnych technologii logistycznych. W zależności od zdefiniowanych potrzeb partnerów handlowych, dostawa ładunków może zostać zorganizowana w dowolny łańcuch transportowy, gdzie coraz większego znaczenia nabierają przewozy intermodalne. Niezwykle ważnym jest wybór lokalizacji inwestycji, który wpłynie pozytywnie na konkurencyjność firmy w zakresie skrócenia czasu przewozów. 

Wraz z przewidywanym wzrostem rozwoju gospodarczego branża przewozowa oczekuje wzrostu zapotrzebowania na transport intermodalny. PKP CARGO ma prawie 65% udziału w przewozach kolejowych intermodalnych według przewożonej masy towarów i blisko 72% udziału według pracy przewozowej (dane UTK za 2012 rok). W Polsce około 6% wolumenu przewozów kolejowych realizowanych jest przez transport intermodalny, dla porównania w Niemczech wielkość ta wynosi około 30%, a w Norwegii ponad 60%. Zdobywanie nowych rynków zbytu w Europie, zwiększająca się obsługa ruchu tranzytowego, kreowanie nowych preferencyjnych stawek za dostęp do torów w kraju dla ruchu kontenerowego, wpłyną na wzrost dynamiki zapotrzebowania na segment usług przewozów intermodalnych. Strategiczną odpowiedzią na to wyzwanie jest budowa terminalu na stacji Poznań – Franowo.

Istotny jest także aspekt ekologiczny realizowanej inwestycji. Mniejsza ilość kontenerów będzie przewożona przez transport drogowy. Obniżą się także koszty napraw dróg, ulegających szybszemu zniszczeniu przez ponadnormatywnie obciążone samochody ciężarowe. Lepsza jakość nawierzchni arterii drogowych w konsekwencji przyczyni się to do zwiększenia bezpieczeństwa ich użytkowników.

W trybie przetargu Generalnym wykonawcą prac budowlanych została firma SKANSKA, natomiast dostawcą urządzeń przeładunkowych firma CARGOTEC.

logistykakolejowa.pl  -  Zobacz inne także artykuły
logistykakolejowa infrastruktura
logistykakolejowa.pl  -  metro warszawskie
logistykakolejowa konferencje targi szkolenia
logistykakolejowa.pl  -  Infrastruktura
logistykakolejowa.pl  -  Metro Warszawskie
logistykakolejowa.pl  -  Konferencje targi szkolenia
baza firm logistycznych-przewoznicy kolejowi
logistykakolejowa.pl  -   prywatni przewoznicy kolejowi
wce warszawskie centrum edukacyjne
wcematel
wce1
wce warszawskie centrum edukacyjne
skls-logo
skls studenckie kolo logistyki stosowanej wydzial transportu politechniki warszawskiej
politechnika_warszawska_logo
Niestety Twoja przeglšdarka internetowa nie obsługuje wymaganej wersji programu flash player.
Zapraszamy na Nokaut.pl Opony zimowe!
Pobierz najnowszš wersję Flash Playera
logistykakolejowa przetargi
logistykakolejow przewozy pasazerskie
logistykakolejowa przewozy towarowe
logistykakolejowa.pl  -  Ustawy - Instrukcje
logistykakolejowa.pl  -  Przewozy pasażerskie
logistykakolejowa.pl  -  Przewozy towarowe
logistykakolejowa.pl  retro kolej
logistykakolejowa galeria kolejowa
logistykakolejowa tapety
logistykakolejowa.pl  -  Retro kolej
logistykakolejowa.pl  -  Galeria kolejowa
logistykakolejowa.pl  -  Tapety
logistykakolejowa.pl

Logistykakolejowa.pl   -  Infrastruktura
Logistykakolejowa.pl   -  Ustawy - Instrukcje
Logistykakolejowa.pl   -  Przewozy pasażerskie
Logistykakolejowa.pl   -  Przewozy towarowe
Logistykakolejowa.pl   - Metro Warszawskie
Logistykakolejowa.pl   -  Retro Kolej
Logistykakolejowa.pl   -  Konferencje, Targi, Szkolenia
Logistykakolejowa.pl   -  Galeria kolejowa
Logistykakolejowa.pl   -  Tapety
Logistykakolejowa.pl   -  Kontakt
logistykkolejowa.pl   -   serwisy partnerskie
kampania bezpieczny przejazd
kolej tv telewizja kolejowa
instytu rozwoju i promocji kolei