Domena na sprzedaż kontakt info@logistykakolejowa.pl
NEWAG: Rekordowa prędkość na polskich torach.
Wyprodukowany przez nowosądecką spółkę NEWAG elektryczny zespół trakcyjny z rodziny „Impuls” – jako pierwszy w Polsce – przekroczył prędkość 200 km/h. Do końca maja br. wszystkie zamówione pociągi trafią do Kolei Dolnośląskich.
Próba zrealizowana na odcinku Centralnej Magistrali Kolejowej, pomiędzy Psarami a Górą Włodowską, potwierdziła najwyższą jakość produkcji NEWAG. Czteroczłonowy elektryczny zespół trakcyjny to najnowszy produkt spółki. W pojeździe zastosowane zostały najnowocześniejsze podzespoły i rozwiązania technologiczne – dotyczy to w szczególności układu napędowego oraz systemów sterowania.
– „Bardzo konsekwentnie budujemy swoją pozycję rynkową, co znajduje odzwierciedlenie we wdrażanych przez nas innowacyjnych rozwiązaniach dla branży kolejowej. Jesteśmy bardzo dumni z tego, że dzięki najwyższym kompetencjom i wytężonej pracy udało nam się wyprodukować pierwszy w Polsce pojazd pasażerski, którego konstrukcja i parametry pozwoliły osiągnąć na polskich torach nieosiągalną dotąd prędkość.” – powiedział Zbigniew Konieczek, Prezes Zarządu NEWAG S.A.
Pojazd zaprojektowany został przy współpracy z uznanym partnerem – firmą EC Engineering z Krakowa. Posiada wszystkie stosowne dopuszczenia do eksploatacji, wydane przez Urząd Transportu Kolejowego. Otrzymanie świadectw zostało poprzedzone kompleksowymi badaniami pojazdu na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie.
– „Zaawansowanie technologiczne naszej produkcji jest odpowiedzią na dynamicznie zmieniające się warunki rynkowe i potrzeby klientów. Ostatnia próba prędkości pociągu, to najlepszy tego dowód. Pojazd osiągnął prędkość 211,6 km/h. Wszystkie urządzenia i systemy zadziałały poprawnie i bez zastrzeżeń.”” – poinformował Józef Michalik, Dyrektor Marketingu NEWAG S.A.
Wykorzystując potencjał techniczny i kadrowy spółka dynamicznie rozwija działalność w zakresie produkcji nowoczesnego i szybkiego taboru pasażerskiego. W ubiegłym roku NEWAG z powodzeniem wprowadził na rynek, obok wspomnianego czteroczłonowego niskopodłogowego pojazdu, także sześcioczłonowy również z rodziny „Impuls”. Ten ostatni już trafił do SKM w Warszawie. Spółce udało się również z sukcesem zakończyć proces inwestycyjny związany z budową nowoczesnej hali produkcyjnej dla pojazdów pasażerskich, w której pierwszym realizowanym projektem będzie produkcja pojazdów dla Metra Warszawskiego.